متخصص سئو

متخصص سئو - سئوکار حرفه ای - کارشناس سئو -مشاوره سئو - آموزش سئو

متخصص سئو

متخصص سئو - سئوکار حرفه ای - کارشناس سئو -مشاوره سئو - آموزش سئو

تو این وبلاگ قصد دارم تجربیات خودم رو در زمینه طراحی سایت و سئو در اختیار شما قرار بدم یا در واقع به آموزش سئو به صورت رایگان بپردازم تا شماهم به یک متخصص سئو و یا سئوکار حرفه ای تبدیل بشین :)
اگر سوالی در زمینه سئو داشتین حتما داخل کامنت ها مطرح کنین.

  • ۰
  • ۰

اصطلاحات سئو

SEO

SEO مخفف Search Engin Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد پرکابردترین کلمه در بین اطلاحات سئو است.

 

HEO (از مهم ترین اصطلاحات سئو)

HEO مخفف عبارت Human Experience Optimization و یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو است. ربات های گوگل با توجه به HEO ، سایت شما را از دید یک انسان بررسی می کند. با این اصطلاح، کاربر پسند بودن و بهینه کردن سایت برای انسان ها مورد تأکید قرار می گیرد.

SEM

SEM مخفف عبارت Search Engin Marketing و به معنی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو است. SEO بخشی از SEM است. به عبارتی در SEM می توان از شبکه های اجتماعی، گوگل، گوگول ادوردز و… نیز استفاده کرد.

SMO

SMO  مخفف Social Media Optimization و به معنی بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی است. در SMO هدف محبوبیت و معروف شدن در شبکه های اجتماعی است.

Social Signal

به سیگنال های شبکه های اجتماعی Social Signal می گویند. یعنی گوگل تعداد لایک، کامنت، Reply شدن کامنت ها و… را در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین و… بررسی می کنند و از معروف ترین اصطلاحات سئو است.

Social Network

شبکه های اجتماعی را Social Network می گویند.

SMM (از اصطلاحات سئو و بازاریابی دیجیتال)

SMM مخفف Social Media Marketing به معنی تبلیغ در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و… است.

PPC (از اصطلاحات سئو و تبلیغات)

PPC مخفف عبارت PeyPer Click و به معنی پرداخت به ازای کلیک است. نمونه های ایرانی PPC سایت های anetwork و clickyab می باشند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می کند.  معروف ترین سایت PPC متعلق به گوگل و با نام google adwords است. PPC از آن دسته اصطلاحات سئو است که مطمئنا با آن برخورد خواهید کرد.

SERP

SERP مخفف عبارت Search Engin Result Page است. منظور از SERP صفحه نتایج گوگل است.

Responsive Design (از مؤثرترین اصطلاحات سئو)

Responsive Design به معنی سازگاری سایت با صفحه موبایل، تبلت و در سایزهای مختلف می باشد. اخیرا این مورد در سئو اهمیت زیادی پیدا کرده است به همین دلیل یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو می باشد. سایت هایی که Responsive هستند در موبایل zoom نخواهند شد.

UI

UI مخفف User Interface به معنی قسمتی از سایت است که کاربر می بیند. به عبارتی قالب و ظاهر سایت که توسط کاربران مشاهده می شود را UI می گویند.

UX

UX مخفف User Experience و به معنی تجربه کاربر در سایت شماست. UX از موارد تأثیر گذار در سئو است. راحتی کاربر و حس خوبی که از سایت شما به او منتقل می شود UX  می باشد.

Keywords

به معنی کلمات کلیدی که در سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند.

On Page Seo

عملیاتی که توسط شما داخل سایت انجام می شود، On Page Seo نام دارد. مثل تولید محتوا، لینک سازی داخلی و…

Off Page Seo

عملیات خارج از سایت مثل Link Building و Social Signal را Off Page Seo می گویند.

Penalty

جریمه سایت ها از طرف گوگل را Penalty می گویند. Penalty گوگل به این صورت است که شما را در یک کلمه خاص به طور کلی از صفحه نتایج حذف می کند. برای مثال بک لینک گرفتن از یک سایت و حذف آن موجب Penalty گوگل می شود.

Referring Domain

سایت ها یا Domain هایی که به سایت شما لینک داده اند را Referring Domain می گویند.

OBL

OBL مخفف عبارت Out Bound link به معنی حجم و تعداد لینک های خروجی یک سایت است. مقدار OBL باید با قدمت سایت تناسب داشته باشد. یعنی یک سایت تازه تأسیس نباید OBL بالایی داشته باشد و همچنین یک سایت قدیمی نیز نباید OBL پایینی داشته باشد.

 

این مطلب را از دست ندهید: بهترین ابزارهای سئو 

Internal Link

لینک های داخلی را Internal Link می گویند.

 

External Link

لینک های خارجی یا لینک هایی که از خارج به سایت شما وارد می شوند، External Link هستند.

 

Back Link ( از مهم ترین اصطلاحات سئو )

منظور از Back Link همان لینک هایی که به صفحات مختلف سایت شما وارد می شوند. روند طبیعی این کار در سئو و محبوبیت سایت شما نزد گوگل تأثیر مثبت دارد. اما بک لینک گرفتن به صورت افراطی، عامل اصلی جریمه یا Penalty سایت ها از طرف گوگل است.

 

Link Building ( از اصطلاحات سئو با تأثیر بالا )

Link Building به معنای عملیات لینک سازی در سطح وب یا همان روش های بک لینک گرفتن است. (تولید لینک در سطح وب به صورت طبیعی و مصنوعی)

 

Anchor Text

به تیتر یا عنوان لینک Anchor Text می گویند. مهم ترین بخش در بک لینک سازی Anchor Text است. البته گوگل اعلام کرده که در سئوی سایت فقط به Anchor Text توجه نمی کند، بلکه به معنای کل جمله دقت می کند.

Meta Tag

Meta Tag ها یا همان تگ های متا، کلمات کلیدی هستند که برای هر مطلب قرار می دهید.

Heading Tag

منظور از Heading Tag همان تگ های H1 تا H6 است.

Content Marketing

Content Marketing به معنی بازاریابی محتوایی می باشد.

wiki

به سایت های مرجع اطلاعات و آموزش wiki می گویند. مهم ترین و معروف ترین آن ها سایت wikipedia می باشد. این سایت ها به دو صورت اجرا می شوند:

  • سایت هایی که مدیر دارند.
  • سایت هایی که مردم آن ها را ایجاد می کنند.
  • ویکی پدیا از نوع سایت های مردمی است.

web2

سایت هایی که محتوای آن ها فقط توسط مردم تکمیل می شوند، سایت ها web2 نام دارند. این سایت ها در Link Building اهمیت بالایی دارند و روش های زیادی برای استفاده از آن ها وجود دارد. البته استفاده از این روش ها در وب انگلیسی منسوخ شده، اما در وب فارسی هنوز نتیجه می دهد. سایت های دایرکتوری و سوشال ها مثل پینترست، فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و… از سایت های web2 هستند.

 

HTML

HTML زبان برنامه نویسی سطح پایین است که با استفاده از آن صفحات وب ساخته می شود. یاد گرفتن این زبان برای هر وب مستری لازم است.

 

منبع:
https://t.me/wpyarcom

  • ۹۹/۰۸/۲۴
  • morteza hosseini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی