متخصص سئو

متخصص سئو - سئوکار حرفه ای - کارشناس سئو -مشاوره سئو - آموزش سئو

متخصص سئو

متخصص سئو - سئوکار حرفه ای - کارشناس سئو -مشاوره سئو - آموزش سئو

تو این وبلاگ قصد دارم تجربیات خودم رو در زمینه طراحی سایت و سئو در اختیار شما قرار بدم یا در واقع به آموزش سئو به صورت رایگان بپردازم تا شماهم به یک متخصص سئو و یا سئوکار حرفه ای تبدیل بشین :)
اگر سوالی در زمینه سئو داشتین حتما داخل کامنت ها مطرح کنین.

  • ۰
  • ۰

متخصص سئو
 

متخصص سئو (SEO expert) یا متخصص بهنیه سازی سایت برای موتور های جستجو به شخصی میگویند که با انجام روش ها و ترفند های مختلفت یک سایت را بهینه کرده و بستگی به نیاز آن سایت که ممکن است یک سایت فروشگاهی، شرکتی یا بلاگ باشد آن سایت را به اهداف خود که این هم میتواند متفاوت باشد مانند: فروش محصول، افزایش بازدید سایت از طریق گوگل و یا گرفتن زنگ خور برساند.

از کجا بفهمیم یک متخصص سئو حرفه ای است یا آماتور؟

در ابتدا شما باید این مورد را بدانید که پدیده شواف در سئو نیز وجود دارد! پس نمیتوان ار تعریف خود متخصص سئو فهمید که این شخص یک متخصص سئوی حرفه ای است یا خیر.

پس بهترین گزینه برای تشخیص این که آقا یا خانم متخصص سئوی ایکس حرفه ای است یا آماتور باید به نمونه کار های این شخص مراجعه کنیم.

در سئو نمونه کارها اکثرا به دو بخش کلمه کلیدی و بازدید از طریق گوگل تقسیم میشود. کلمه کلیدی را میتوان با یک سرچ ساده در گوگل مثلا سرچ کلمه "متخصص سئو" فهمید که آقای ایکسی که میفرمایند من سایت ایگرگ را در کلمه کلیدی "متخصص سئو" بالا آورده ام درست میفرماید یا لاف میزند!

بازدید از طریق گوگل رو هم میشه از طریق سرچ کنسول سایتی که آقا یا خانم محترمِ متخصص سئوی ما زحمت سئوش رو کشیدن به شما ارائه بدن.

البته از طریق ابزارهایی مانند الکسا و سیمیلار وب هم میشه تا یجایی فهمید که سایت مورد نظر چقدر بازدید داره.

سئو

خب حالا از کجا معلوم آقا یا خانم متخصص سئو مد نظر ما چاخان نمیگن؟  

بقول استادای دانشگاه "سوال خیلی خوب و بجایی بود".

خب برای فهمیدن اینکه سایت ایگرگ رو واقعا آقای متخصص سئو ایکس بهینه کرده یا نه یه راه بیشتر وجود نداره فک کنم (البته اینم بگم که اون دسته از سئوکار ها و یا متخصص های سئویی که اسم و رسمی برای خودشون دارن امکان نداره لاف بزنن چون واس خودشون اسم و رسمی دارن).

ولی خب یه سئوکاری که بی نام و نشون بیاد بگه سایت ایگرگ مورد نظر رو من سئو کردم واقعا نمیشه بهش اعتماد کرد و اون یه راهی هم که در پاراگراف بالا گفتم اینه که زنگ برنین از پشتیبانی با مدیر همون سایت ایگرگمون جویا بشین که آقای متخصص سئوی ایکسمون راست میگه یا حرف مفت میزنه.

سئوکار

یک متخصص سئوی حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سئوکار یا متخصص سئوی حرفه ای باید تفاوت ها و مزایایی نسبت به یک سئوکار آماتور داشته باشد که در این قسمت تعدادی از این مزایا را خدمت شما عرض میکنیم:

قدرت تحلیل

اول از همه یک متخصص سئو و یا سئوکار باید قدرت تحلیل بسیار خوبی داشته باشه! مثلا چون سایت ایگرگ رو با این روش با آورده دلیل نمیشه که سایت ایکس رو هم با همون روش بیاره بالا.

خب حالا شاید یه سوالی براتون پیش بیاد که "فرق سایت ایکس و ایگرگ چیه". پاسخ به این سوال خودش یه مبحث خیلی بزرگه که ایشالا در آینده اگر نمردیم و زنده موندیم بهش بصورت مفصل میپردازیم ولی بذارین فعلا با ذکر یه مثال ساده تا حدودی مفهوم رو بهتون برسونم.

شما وقتی سرتون درد میکنه طبیعتا میرین دکتر (مثلا دکتر آقی یا خانم ایکسمون) دکتر مدنظرمون بعد از اینکه روی شما معایناتی انجام میده میفهمه که شما به علت فشار خون بالا سرتون درد میکنه و داروهایی که فشار خون رو میاره پایین بهتون تجویز میکنه و شماهم مثل یه بچه خوب و حرف گوش کن روزی سه تا صبح ظهر شب داروهایی که جناب دکتر ایکس تجویز کردند رو مصرف میکنین و حالتون کاملا خوب میشه.

حالا فک کنین شما بجای آقا یا خانم دکتر ایکس برین پیش آقا یا خانم دکتر ایگرگمون که قبلا به بیمارهایی که سردرد داشتن داروی میگرن داده بود و حالشون خوب شده بود به شما هم همون دارو رو تجویز کنه و شماهم مثل یه بچه خوب داروی میگرن رو صبح ظهر شب مصرف کنین و فشارتون مثل آتشفشان بزنه بالا و حالتون بجای اینکه بهتر بشه داغون تر بشه.

(فک کنم با این مثال فهمیده باشین که چرا سئوی سایت ایکسمون با سئوی سایت ایگرگمون متفاوته)

ابزار سئو

آشنایی با ابزار های سئو

یک سئوکار، مشاور سئو و متخصص سئوی حرفه ای باید با ابزار های سئو آشنایی و بر چندتای آنها تسلط کامل داشته باشد. ابزارهای سئو مانند الکسا، ahrefs، moz و kwfinder.com میتوانند کمک به سزایی برای سئوکار در زمینه کیورد ریسرچ (پیدا کردن کلمات کلیدی) و بک لینک ریسرچ (پیدا کردن و تحلیل بم لینک رقبا کند). ما قبلا در لیستی به درد بخورترین ابزارهای سئو را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید با مراجعه به صفحه "ابزار های سئو" آنهارا مشاهده و از این ابزارها استفاده کنید.

نکته دیگری که در مورد این ابزارها باید بدانید این است که تعدادی از خدمات آنها پولی است ولی نسخه های رایگان بعضیهاشون هم کارتون رو راه میندازه.

آشنایی با زبان های نشانه گذاری، زبان های برنامه نویسی و سرور یا هاست

داشتن مهارت برنامه نویسی مانند  php یا  asp.netمسلما از نیاز های اساسی یک متخصص سئو نیست. ولی داشتن دانش برنامه نویسی کمک به سزایی برای یک سئوکار در مسیر هدفش میکند.

اگر هم یک متخصص سئو زبان برنامه نویسی بلد نباشد حداقل ترین چیز این است که با زبان های نشانه گذاری مانند html  و css  آشنایی داشته باشد و همچنین نکاتی در مورد  سرور و هاست نیز باید بداند که حداق مشکلات کوچک فنی سایت که بر روی سئوی سایت تاثیر میگذارد را خود سئوکار حل کند.

دیجیتال مارکتینگ

یک سئوکار و متخصص سئو باید یک دیجیتال مارکتر حرفه ای نیز باشد

قدیما این مدلی بود که یک شخصی که از محتوا، لینکسازی، و کمم دانش فنی داشت میتونست خودش رو به عنوان یک متخصص سئوی حرفه ای معرفی کنه! ولی جدیدا چون گوگل داره روزانه چندین آپدیت کوچیک میده و ماهانه هم داره آپدیت هسته میده خیلی خیلی پیشرفته تر شده و متخصص سئو علاوه بر داشتن دانش در زمینه محتوا نویسی و درج محتوا، لینکسازی داخلی و خارجی و دانش فنی باید یک دیجیتال مارکتر حرفه ای و آشنا به مباحث دیجیتال مارکتینگ باشد.

برای مثال یه سایتی که در یک کلمه کلیدی لینک یک گوگل هست اگر برای کاربرانش تجربه کاربری یا UX خوبی رو برجای نذاره مسلما چندی بعد با افت رفته مواجه خواهد شد. و این کار یک دیجیتال مارکتر حرفه ای هست که برای کاربران رو به هدف اصلی خودش برسونه و مشتریان یا بازدید کنندگان ما از سایت ما کاملا راضی باشند و دفعه دیگر هم دوباره به سایت ما برگردند.

درآمد متخصص سئو

درآمد متخصص سئو چقدر است؟

خب طبیعتا سایت با سایت و کلمه به کلمه برای تعیین درآمد متخصص سئو متفاوت است. و حتی سئوکار با سئوکار!

برای مثال آقای سئوکار ایکس ممکنه برای کلمه "آموزش سئو" 10 میلیون بگیره و آقای سئوکار ایگرگ همون کلمه رو 5 تومن.

درآمد سئوکار یا متخصص سئو بستگی به سایت مشتری هم داره. برای مثال ممکنه سایت مشتری دارای اعتبار باشه و چندین سال فعالیت در زمینه خودش داشته باشه و ممکنه سایتی هم یه ماه باشه که دیزاین شده. طبیعتا این دوتا برای گرفتن کلمه کلیدی مورد نظر تفاوت زیادی دارند.

در کل برای تعیین هزینه سئو بهترین راه کار برای مشتریان اینه که از چندتا متخصص سئو متفاوت قیمت بپرسن تا رِنج دستشون بیاد.

چگونه متخصص سئو شویم

چگونه متخصص سئو شویم؟

خب برای این که یه متخصص سئوی خوب بشین راه های زیادی وجود داره. مثلا از منابع خوب ایرانی و خارجی آموزش های سئو رو میتونید دنبال کنید و یا تو دوره های سئو شرکت کنید.

ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اصلی ترین چیزی که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیاز دارین تجربه هست.

بقول یکی از دوستان سئوکارمون:

سئو مثل سفالگری هستش، با نگاه کردن نمیشه سفالگری کرد. باید گل رو بگیری توی دستت اینقدر تمرین کنی که بتونی یک کوزه بسازی.

از کجا متخصص سئو استخدام کنیم؟

برای استخدام متخصص سئو بنظر من بهترین راه کار اینه که تو گوگل سرچ کنید: "متخصص سئو" "سئوکار" "سئوکار حرفه ای" و... و از صفحه اول نتایج گوگل وارد یک سایت بشین و با متخصص سئوی مد نظرتون تماس برقرار کنید.

 

  • ۹۹/۰۹/۱۳
  • morteza hosseini

نظرات (۱)

  • وب‌آموزان
  • آموزش سئو

    سئوکاران و افرادی که محتوا تولید می‌کنند باید آموزش سئو را در اولویت برنامه‌های خود قرار بدهند. زیرا باید این موضوع را در نظر داشته باشند که یک محتوای خوب برای منحصر به فرد بودن به مواردی بستگی دارد که باید در آن رعایت شود. مواردی که با سئو مرتبط هستند و اهمیت زیادی دارند. سئو داخلی و سئو خارجی از انواع سئو، همچنین سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری از روش‌هایی است که در سئو به منظور بهینه سازی سایت از آن‌ها استفاده می‌شود.

    اما نکته مهم این است که سئو تکنیکال یا سئو فنی یکی از موارد بسیار مهم به شمار می‌رود که در اکثر مواقع قبل از اجرا و پیاده سازی طراحی مانند استراتژی محتوایی و استراتژی لینک‌های خارجی در سایت انجام می‌گیرد.

    سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟

    شما با استفاده از دانش فنی خود می‌توانید تعاملی اثربخش با توسعه دهندگان داشته باشید و سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. سئو فنی در بهینه سازی سایت به عنوان اولین و مهم‌ترین مرحله شناخته می‌شود. به کارهایی که باعث می‌شود سایت شما با سرعت بیشتر و زمان کمتری توسط ربات‌های خزنده موتور جستجو ایندکس شود و کارایی سایت را بهبود ببخشد سئو فنی گفته می‌شود.

    در واقع زمانی که قصد دارید یک سایت را بهینه سازی کنید اولین کاری که باید انجام دهید مرتبط با سئو فنی است. اگر خدمات مربوط به سئو فنی مورد قبول نباشد سایت شما در نتایج جستجو، جایگاه و رتبه بالایی را به دست نخواهد آورد. آموزش‌های زیاد و متنوعی از سئو در منابع مختلف وجود دارد که ممکن است فردی که در ابتدای راه است را سردرگم سازد.... ادامه مطلب در وب‌آموزان دنبال کنید.

    https://webamozan.ir/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی